petek, 13. junij 2008

Zmenek za večjo prodajo

Tokrat vam želim povedati zgodbico, iz katere boste lahko izluščili zelo uporaben marketinški nasvet.

Pingvin Pingi se je vedno držal bolj zase. Ni imel žene niti punce, zato se je odločil, da bo na tem področju potrebno ukrepati. Dolgo je taval v temi, kako bi se zadeve lotil. Naposled se je spomnil in se prijavil na internetni portal zmenkarij. Minil je kakšen teden in začel si je dopisovati s punco Kamilo, s katero se je že na začetku zelo dobro ujel. Imela sta iste interese, rada sta imela iste stvari in očitno sta bila ustvarjena drug za drugega.

Dopisovala sta si kakšna dva meseca, ko sta se naposled le odločila, da se bi se vendarle raje srečala na štiri oči. Pingi je zbral prtljago in se odpravil na dolgo pot. Seveda stvar ni bila tako enostavna, kot se vam verjetno zdi. Pingi je bil doma na Antarktiki, Kamila pa v Sahari. Sem že omenil, da je bila Kamila kamela … No, zato tudi stanuje v Sahari.

Pingi je bil ob prihodu v Saharo zelo srečen, saj se je veselil, da bo končno spoznal svojo sorodno dušo. Ko jo je zagledal, ji je najprej rekel: »Ste imeli pa močno poledico tukaj, da ste tako posipali.«

Dve sorodni duši, ki imata radi iste stvari, lahko na svet gledata povsem drugače …

V resničnem življenju se pogled na življenje razlikuje od posameznika do posameznika. V oglasih je potrebno govoriti razumljivo svoji ciljni skupini. Ni vseeno, ali nagovarjate »pingvine« ali »kamele«. Vsakdo drugače razume stvari.

Če želite nagovoriti tehnično strokovnjakinjo, boste uporabili drugačne besede, kot če želite nagovoriti njenega moža, ki nima pojma o tehničnih stvareh.

»Konstrukcijska zasnova objekta je izvedena na armirano-betonskih temeljih z opečnimi stenami debeline 25 cm, na katerih leži armiranobetonska stropna plošča. Celotni konstrukcijski sistem je protipotresno ojačan z vertikalnimi in s horizontalnimi vezmi.«

Ko bo zgornji citat prebral njen mož, bo verjetno rekel: »Pa kaj mi sploh hočejo povedati?«

Mogoče bi bilo bolje, če bi uporabili spodnje besedilo.

»Predstavljamo vam klasično hišo iz opeke. Debelina opečne stene zagotavlja odlično kombinacijo ekonomičnosti in protipotresne zaščite.«

Ta opis pa bo seveda pomanjkljiv za njegovo ženo, ki si bi zagotovo želela še kakšno tehnično informacijo več.

Kakšen je torej nauk povedane zgodbe? Vedno je potrebno pomisliti na to, koga nagovarjate. Je kaj narobe s pingvini, če peska v Sahari ne bodo razumeli na kamelji način? Je hiša, če jo opišemo na dva različna načina, še vedno ista hiša? Pri odgovoru na slednje vprašanje je pomembno le-to, kaj zanima našega kupca.


Lep pozdrav,

Božo Hudopisk, dipl. ekon

Ni komentarjev: